2010. november 29., hétfő

Csarab és kupak

Az úgy esett, hogy vettem én magamnak csarabot. Ez jó, mert most van csarabom. Remélem lesz is, áttelel, megmarad!
Ez önmagában persze nem hír, de a csarabjaim egy tárolóban voltak, amit persze sajnáltam kidobni, - „Jó lesz az még valamire!” – címszóval.

S jó is, de mennyire, mennyi mindenre jó!

1.   Fújó gyakorlatok: papírgalacsin, különböző anyagú és nagyságú golyók (üveg, fém, műanyag, szivacs, papír, stb.) fújása, célba átjuttatása. A feladat végzése közben tapasztalatot szereznek a különböző golyócskák irányíthatóságáról, az eszköz nélküli, és a szívószállal végzett gyakorlatok különbségéről.
2.   Irányok gyakorlása, útvesztő
3.   Helyek azonosítása, keresése: pl. 2. oszlop, 3. sor stb.
4.   Tárolódoboz,
 ami osztott, így alkalmas különböző apró tárgyak szétválogatására, tárgyképek, szóképek, számkártyák csoportosítására. Most kupakok szétválogatására és a kupakokkal végzett vizuális észlelést fejlesztő gyakorlatok végzésére használjuk.
Hol van a tolvaj? – két azonos figurát készítek, de az egyik figura kialakításához eggyel több elemet használok. A gyerek feladata azt a kupakot kiemelni, ami miatt a két figura eltér egymástól.
Hol van a király? – A feladat az előzőhöz hasonló, de itt az egyik forma kialakításánál eggyel kevesebb elemet használok, a hiányzó elemet be kell helyezni a megfelelő helyre ahhoz, hogy egyformák legyenek.
Különbség felismerése.


 


 


 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése